Alexander Nix - prezes firmy Cambridge Analytica
fot. Antonio Cotrim / PAP
© Marcin Strzyżewski
onet WIADOMOŚCI, 20 marca 2018
Cambridge Analytica analizowała dane z Facebooka, rozpoznając preferencje polityczne użytkowników. Dzięki temu sztab wyborczy Trumpa przygotowywał reklamy i komunikację tak, by zmienić preferencje wyborcze poszczególnych osób
Algorytm, wykorzystywany przez Cambridge Analytica, został opracowany przez polskiego naukowca dr. Michała Kosińskiego [link do artykułu]. Naukowiec odmówił propozycji współpracy z firmą.
Mariusz Kąkolewicz
e-mentor i założyciel: TERAZ ROZUMIEM
- wspieranie edukacji domowej i pozaszkolnej.
Zapraszam do podzielenia się uwagami do artykułu.
Napisz także jeśli masz pytania lub coś trzeba wyjaśnić.
Skorzystaj z linku poniżej.
tel.: 505 377 726 e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl
NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione