Wydawnictwo: TerazRozumiem.pl Poznań, 2025
Wybierz format .EPUB
Wybierz format .MOBI
E-book - 1 rozdział obejmuje: spis treści całej książki, wstęp, rozdział 1., zakończenie i bibliografię (jak poniżej)
O książce:
Książka. która rozsadza dotychczasowe myślenie o edukacji (z) i (w) technologii. Pracę tę należy przeczytać powoli, porozmawiać o niej i zobaczyć świat technologii i mediów na nowo. Autor przedstawia relacje pomiędzy technologiami informacyjjnymi a sztuczną inteligencją w kontekście procesów uczenia się. W przystępny sposób omawia i porównuje m.in. media immersyjne, takie jak witualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR) i mieszana rzeczywistość (MR). Zaproponowana edukacyjna teoria qualiów jest już rzeczywistością - przekonuje Mariusz Kąolewicz. To ona przekształca dotychczasowe formuły edukacji i modele szkolnictwa w nowe podejścia. Czy nam się to podoba czy nie, powstaje nowa generacja uczących się. Książka ta będzie wartościowa dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwościami jego zmiany.
dr Mateusz Leszkowicz
(z recenzji wydawniczej)
Spis treści książki
Wstęp
1. Rodzaje i formy komunikatów medialnych
1.1. Rodzaje komunikatów medialnych
1.1.1. Komunikowanie „bezpośrednie” i medialne
1.1.2. Krótka historia rozwoju mediów i ich potencjału edukacyjnego
1.2. Rola i funkcje mediów w edukacji
1.2.1. Rola mediów edukacyjnych
1.2.2. Funkcje komunikatów medialnych
1.3. Formy komunikatów medialnych
1.3.1. Kategoryzacja rodzajów form komunikatów medialnych
1.3.2. Pojęcie formy dzieła sztuki i komunikatu medialnego
1.3.3. Elementy formy poszczególnych rodzajów komunikatów medialnych
1.3.3.1. Wprowadzenie
1.3.3.2. Formy oralne
1.3.3.3. Formy tekstowe
1.3.3.4. Formy wizualne: graficzne i fotograficzne
1.3.3.5. Formy audialne – muzyczne
1.3.3.6. Formy audiowizualne – film
1.3.3.7. Formy animacji filmowej
1.3.3.8. Formy multimedialne i immersyjne
1.3.4. Technologie mediów cyfrowych a ich rozdzielczość i jej wpływ na ewolucję form komunikatów medialnych
1.4. Tworzenie komunikatów medialnych jako forma aktywności poznawczej uczącego się
1.4.1. Korzyści edukacyjne z notatek tekstowych i hipertekstu
1.4.3. Korzyści edukacyjne z notatek fotograficznych
1.4.4. Korzyści edukacyjne z notatek filmowych
1.4.5. Korzyści edukacyjne z notatek dźwiękowych
.....
4.6. Zakończenie
Bibliografia i netografia
tel.: 505 377 726 e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl
NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione