Media, technologie informacyjne i sztuczna inteligencja w procesach uczenia się. Ujęcie kognitywistyczne. Rozdział 2. M.Kąkolewicz, e-book .epub

Media, technologie informacyjne i sztuczna inteligencja w procesach uczenia się. Ujęcie kognitywistyczne.           Rozdział 2.  Kognitywistyczne uwarunkowania uczenia się jako konstruowania wiedzy   .EPUB

Mariusz Kąkolewicz

Wydawnictwo: TerazRozumiem.pl   Poznań, 2025

E-book - 2. Rozdział książki   format .EPUB

20,00 PLN

Płatność przelewem na konto.
 
Jeśli chcesz zapłacić BLIK-iem wybierz płatności on-line (Stripe), a następnie wybierz - BLIK 

E-book - 2 rozdział obejmuje: spis treści całej książki, wstęp, rozdział 2., zakończenie i bibliografię (jak poniżej)

O książce:

Książka. która rozsadza dotychczasowe myślenie o edukacji (z) i (w) technologii. Pracę tę należy przeczytać powoli, porozmawiać o niej i zobaczyć świat technologii i mediów na nowo. Autor przedstawia relacje pomiędzy technologiami informacyjnymi a sztuczną inteligencją w kontekście procesów uczenia się. W przystępny sposób omawia i porównuje m.in. media immersyjne, takie jak wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR) i mieszana rzeczywistość (MR). Zaproponowana edukacyjna teoria qualiów jest już rzeczywistością - przekonuje Mariusz Kąkolewicz. To ona przekształca dotychczasowe formuły edukacji i modele szkolnictwa w nowe podejścia. Czy nam się to podoba czy nie, powstaje nowa generacja uczących się. Książka ta będzie wartościowa dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwościami jego zmiany. 

dr Mateusz Leszkowicz                                

(z recenzji wydawniczej)

 

Spis treści książki

Wstęp

2. Kognitywistyczne uwarunkowania uczenia się jako konstruowania wiedzy
2.1. Teorie umysłu
2.1.1. Umysł i modele umysłu
2.1.2. Model informacyjny umysłu
2.1.3. Umysł jako mózg
2.1.4. Kulturalizm Brunera i umysł jako rhizom
2.2. Świadomość
2.2.1. Świadomość – próby dookreślenia
2.2.2. Świadomość a procesy poznawcze
2.2.3. Rodzaje świadomości i systemy pamięci
2.3. Qualia
2.3.1. Wprowadzenie – cechy rzeczy i cechy reprezentacji umysłowych 
2.3.2. Definiowanie qualiów
2.3.3. Prawa qualiów
2.3.4. Qualia a wiedza
2.3.5. Qualia a emocje
2.3.6. Qualia a język
2.4. Wiedza
2.4.1. Wiedza jako cel uczenia się
2.4.2. Wiedza subiektywna a wiedza obiektywna
2.4.3. Przedwiedza
2.4.4. Wiedza deklaratywna i wiedza proceduralna
2.4.5. Niewiedza i antywiedza
2.4.6. Wiedza jawna i wiedza ukryta
2.4.7. Metawiedza
2.4.8. Organizacja wiedzy jako hierarchicznej konstrukcji
2.4.9. Schematy i struktury poznawcze jako model wiedzy w umyśle
2.4.10. Wiedza poza umysłem
2.4.11. Wiedza w systemach sztucznej inteligencji

. . . . .

4.6. Zakończenie
Bibliografia i netografia
 


Do bezpłatnego pobrania: spis treści oraz zakończenie ze spisem literatury.

Jeśli chcesz porozmawiać o książce zadzwoń.

 

O  MNIE

KONTAKT

tel.: 505 377 726     e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl

NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione