Media, technologie informacyjne i sztuczna inteligencja w procesach uczenia się. Ujęcie kognitywistyczne. Rozdział 3. M.Kąkolewicz, e-book .pdf

Media, technologie informacyjne i sztuczna inteligencja w procesach uczenia się. Ujęcie kognitywistyczne.           Rozdział 3.  Teoria qualiów w edukacji   .PDF

Mariusz Kąkolewicz

Wydawnictwo: TerazRozumiem.pl   Poznań, 2025

E-book - 3. Rozdział książki   format .PDF

20,00 PLN

Płatność przelewem na konto.
 
Jeśli chcesz zapłacić BLIK-iem wybierz płatności on-line (Stripe), a następnie wybierz - BLIK 

E-book - 3 rozdział obejmuje: spis treści całej książki, wstęp, rozdział 3., zakończenie i bibliografię (jak poniżej)

 

O książce:

Książka. która rozsadza dotychczasowe myślenie o edukacji (z) i (w) technologii. Pracę tę należy przeczytać powoli, porozmawiać o niej i zobaczyć świat technologii i mediów na nowo. Autor przedstawia relacje pomiędzy technologiami informacyjnymi a sztuczną inteligencją w kontekście procesów uczenia się. W przystępny sposób omawia i porównuje m.in. media immersyjne, takie jak wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR) i mieszana rzeczywistość (MR). Zaproponowana edukacyjna teoria qualiów jest już rzeczywistością - przekonuje Mariusz Kąkolewicz. To ona przekształca dotychczasowe formuły edukacji i modele szkolnictwa w nowe podejścia. Czy nam się to podoba czy nie, powstaje nowa generacja uczących się. Książka ta będzie wartościowa dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwościami jego zmiany. 

dr Mateusz Leszkowicz                                

(z recenzji wydawniczej)

 

Spis treści książki

Wstęp
. . . .
3. Teoria qualiów w edukacji
3.1. Znaczenie qualiów
3.1.1. Wprowadzenie
3.1.2. Wiedza a świadomość i qualia
3.2. Kategoryzacja qualiów
3.2.1. Qualia bezpośrednie, poznawanie zmysłowe i kształtowanie wyobrażeń 
3.2.2. Qualia odpamiętywane, czyli wtórne
3.2.3. Qualia medialne
3.2.4. Qualia medialne a wiedza upozorowana
3.2.5. Qualia a wiedza komplementarna
3.2.6. Qualia a percepcja i inicjowanie uczenia się
3.2.7. Znaczenie i poziomy inicjowania refleksji – model sfer refleksji
3.2.8. Qualia a schematy poznawcze
3.2.9. Qualia a przekazy werbalne
3.2.10. Qualia a emocje i budowanie motywacji
3.3. Style poznawcze
3.3.1. Wprowadzenie
3.3.2. Wymiary stylów poznawczych
3.3.2.1. Zależność – niezależność od pola
3.3.2.2. Fragmentaryczność kontra całościowość
3.3.2.3. Szerokość/zakres konceptualizacji (kategoryzacji)
3.3.2.4. Zakres ekwiwalentności/wymiar zróżnicowana pojęciowego
3.3.2.5. Wyrażanie pojęć i struktur pojęciowych
3.3.2.6. Tolerancja na nierealistyczne doświadczenia – organizacja i kontrola poznawcza
3.3.2.7. Zaostrzanie – wygładzanie
3.3.3. Zakończenie
3.4. Komunikat medialny jako metafora 
3.4.1. Wprowadzenie
3.4.2. Językoznawstwo kognitywne a komunikowanie medialne
3.4.3. Metafory a elementy formy komunikatu i qualia
3.5. Wnioski teorii qualiów w edukacji
3.5.1. Teoria qualiów w edukacji – przypomnienie założeń
3.5.2. Hipotezy teorii qualiów w edukacji
3.5.3. Podsumowanie

. . . . 

4.6. Zakończenie
Bibliografia i netografia
 


Do bezpłatnego pobrania: spis treści oraz zakończenie ze spisem literatury.

Jeśli chcesz porozmawiać o książce - zapraszam do kontaktu.

 

O  MNIE

KONTAKT

tel.: 505 377 726     e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl

NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione