Wydawnictwo: TerazRozumiem.pl Poznań, 2025
Wybierz format .PDF
Wybierz format .MOBI
E-book - 4. rozdział książki obejmuje: spis treści całej książki, rozdział 4., zakończenie i bibliografię (jak poniżej)
O książce:
Książka Mariusza Kąkolewicza wzbogaca w wybranym zakresie wiedzę naukową zarówno przez swój poziom naukowy, merytoryczny i formalny, jak i określenie nowego (nowatorskiego) przedmiotu rozważań i przedstawienie go w systematyczny i udokumentowany argumentacyjnie sposób. Na polskim rynku wydawniczym będzie stanowić ważną pozycję pedagogiczną, o trwałej wartości, przede wszystkim z uwagi na pogłębioną analizę qualiów. Analizy i stwierdzenia autora stanowić będą inspirujący materiał dla badaczy pragnących rozwijać i pogłębiać znajomość praktycznego działania systemu edukacji, a dla praktyków – zachętę do nowatorskich działań.
prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas
(z recenzji wydawniczej)
Notka wydawnicza:
Monografia przedstawia uczenie się jako drogę tworzenia osobistych konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z filozofii umysłu, psychologii poznawczej i kognitywistyki. Prezentuje m.in. autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy (ZRSW). Adresatami książki są pedagodzy i studenci pedagogiki, nauczyciele szkolni i akademiccy oraz wszyscy zainteresowani budowaniem społeczeństwa wiedzy.
. . .
4. Teorie i koncepcje uczenia się
4.1. Uczenie się i nauczanie – definiowanie zagadnień i zależności
4.2. Behawioryzm i edukacja tradycyjna
4.2.1. Behawioryzm, nauczanie programowane i technologia nauczania
4.2.2. Krytyka behawioryzmu i tradycyjnej edukacji
4.3. Konstruktywizm jako koncepcja uczenia się
4.3.1. Założenia konstruktywizmu
4.3.2. Konstruktywizm a tradycyjny model edukacji
4.3.3. Uczenie się jako proces dzielenia się wiedzą
4.3.4. Negocjowanie znaczeń i scaffolding
4.3.5. Konstruktywizm a wiedza obiektywna i dysonans poznawczy
4.3.6. Uczenie się poprzez refleksyjne działanie i doświadczanie
4.3.6.1. Modele refleksyjnego uczenia się
4.3.6.2. Znaczenie i pobudzanie refleksji – model sfer refleksji
4.3.7. Uczenie się przez odkrywanie a kreatywność
4.3.8. Koncepcja umiejscowionego uczenia się (situated learning)
4.4. Pedagogika humanistyczna Carla Rogersa
4.5. Konstruktywizm a „szkoła w ławce”
. . . .
Zakończenie
Bibliografia
Netografia
Learning as the constructing of knowledge. Qualia, consciousness and information technologies (Summary)
Jeśli chcesz porozmawiać o książce przed zakupem - proszę o kontakt.
tel.: 505 377 726 e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl
NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione