Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne. M.Kąkolewicz, Rozdział 5., e-book  .pdf

Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne.                                  Rozdział 5. Media i technologie informacyjne w procesie uczenia się   .PDF

Mariusz Kąkolewicz

Wydawnictwo: TerazRozumiem.pl   Poznań, 2025

E-book  - 5. rozdział książki    format .PDF

20,00 PLN

Płatność przelewem na konto.
 
Jeśli chcesz zapłacić BLIK-iem wybierz płatności on-line (Stripe), a następnie wybierz - BLIK

E-book - 5. rozdział książki obejmuje: spis treści całej książki, rozdział 5., zakończenie i bibliografię (jak poniżej)

O książce:

Książka Mariusza Kąkolewicza wzbogaca w wybranym zakresie wiedzę naukową zarówno przez swój poziom naukowy, merytoryczny i formalny, jak i określenie nowego (nowatorskiego) przedmiotu rozważań i przedstawienie go w systematyczny i udokumentowany argumentacyjnie sposób. Na polskim rynku wydawniczym będzie stanowić ważną pozycję pedagogiczną, o trwałej wartości, przede wszystkim z uwagi na pogłębioną analizę qualiów. Analizy i stwierdzenia autora stanowić będą inspirujący materiał dla badaczy pragnących rozwijać i pogłębiać znajomość praktycznego działania systemu edukacji, a dla praktyków – zachętę do nowatorskich działań.
prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas                                

(z recenzji wydawniczej)

 

Notka wydawnicza: 

Monografia przedstawia uczenie się jako drogę tworzenia osobistych konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z filozofii umysłu, psychologii poznawczej i kognitywistyki. Prezentuje m.in. autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy (ZRSW). Adresatami książki są pedagodzy i studenci pedagogiki, nauczyciele szkolni i akademiccy oraz wszyscy zainteresowani budowaniem społeczeństwa wiedzy.

 

Spis treści

. . . .
5. Media i technologie informacyjne w procesie uczenia się 

5.1. Media analogowe a cyfrowe i ich rola w procesach uczenia się 

5.2. Multimedia w procesach uczenia się 
5.2.1. Rodzaje multimediów 
5.2.2. Edukacyjne walory i funkcje multimediów 
5.2.3. Obszary edukacyjnych zastosowań multimediów

5.3. Cechy informacji cyfrowych 

5.4. Rola i korzyści z notatek medialnych w procesach uczenia się 
5.4.1. Korzyści edukacyjne z notatek tekstowych i hipertekstu 
5.4.2. Korzyści edukacyjne z notatek rysunkowych 
5.4.3. Korzyści edukacyjne z notatek fotograficznych 
5.4.4. Korzyści edukacyjne z notatek filmowych
5.4.5. Korzyści edukacyjne z notatek dźwiękowych 

5.5. Portfolio i e-portfolio 

5.6. Koncepcja zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy 
5.6.1. Uwarunkowania ogólne koncepcji ZRSW
5.6.2. Założenia koncepcji ZRSW
5.6.3. Hipotezy koncepcji ZRSW jako strategii uczenia się 
5.6.4. Uczenie się poprzez budowanie ZRSW
5.6.5. ZRSW a u-learning 
5.6.6. Uwarunkowania realizacyjne ZRSW 
5.6.7. Cechy użytkowe koncepcji ZRSW 
5.6.8. Wnioski końcowe koncepcji ZRSW 

. . . 
Zakończenie 
Bibliografia 
Netografia 
Learning as the constructing of knowledge. Qualia, consciousness and information technologies (Summary)

 

Jeśli chcesz porozmawiać o książce przed zakupem - proszę o kontakt.

 

O  MNIE

KONTAKT

tel.: 505 377 726     e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl

NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione