Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne. M.Kąkolewicz, Rozdział 2., e-book  .epub

Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne.                                  Rozdział 2. Wiedza, umysł, świadomość, qualia   .EPUB

Mariusz Kąkolewicz

Wydawnictwo: TerazRozumiem.pl   Poznań, 2025

E-book  - 2. rozdział książki    format .EPUB

20,00 PLN

Płatność przelewem na konto.
 
Jeśli chcesz zapłacić BLIK-iem wybierz płatności on-line (Stripe), a następnie wybierz - BLIK

E-book - 2 rozdział książki obejmuje: spis treści całej książki, rozdział 2., zakończenie i bibliografię (jak poniżej)

 

O książce:

Książka Mariusza Kąkolewicza wzbogaca w wybranym zakresie wiedzę naukową zarówno przez swój poziom naukowy, merytoryczny i formalny, jak i określenie nowego (nowatorskiego) przedmiotu rozważań i przedstawienie go w systematyczny i udokumentowany argumentacyjnie sposób. Na polskim rynku wydawniczym będzie stanowić ważną pozycję pedagogiczną, o trwałej wartości, przede wszystkim z uwagi na pogłębioną analizę qualiów. Analizy i stwierdzenia autora stanowić będą inspirujący materiał dla badaczy pragnących rozwijać i pogłębiać znajomość praktycznego działania systemu edukacji, a dla praktyków – zachętę do nowatorskich działań.
prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas                                

(z recenzji wydawniczej)

 

Notka wydawnicza: 

Monografia przedstawia uczenie się jako drogę tworzenia osobistych konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z filozofii umysłu, psychologii poznawczej i kognitywistyki. Prezentuje m.in. autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy (ZRSW). Adresatami książki są pedagodzy i studenci pedagogiki, nauczyciele szkolni i akademiccy oraz wszyscy zainteresowani budowaniem społeczeństwa wiedzy.

 

Spis treści

 

2. Wiedza, umysł, świadomość 
 

2.1. Wiedza 
2.1.1. Wiedza jako cel uczenia się 
2.1.2. Wiedza subiektywna a wiedza obiektywna 
2.1.3. Przedwiedza 
2.1.4. Wiedza deklaratywna i wiedza proceduralna 
2.1.5. Niewiedza i antywiedza 
2.1.6. Wiedza jawna i wiedza ukryta 
2.1.7. Metawiedza 
2.1.8. Organizacja wiedzy jako hierarchicznej konstrukcji 
2.1.9. Schematy i struktury poznawcze jako model wiedzy w umyśle 
2.1.10. Wiedza poza umysłem 


2.2. Umysł 
2.2.1. Umysł i modele umysłu 
2.2.2. Model informacyjny umysłu 
2.2.3. Umysł jako mózg 
2.2.4. Kulturalizm Brunera i umysł jako rhizom


2.3. Świadomość 
2.3.1. Świadomość – próby dookreślenia 
2.3.2. Świadomość a procesy poznawcze 
2.3.3. Rodzaje świadomości i systemy pamięci 


2.4. Qualia 
2.4.1. Wprowadzenie – cechy rzeczy i cechy reprezentacji umysłowych 
2.4.2. Definiowanie qualiów
2.4.3. Prawa qualiów
2.4.4. Qualia a wiedza 
2.4.5. Qualia a emocje 
2.4.6. Qualia a język 

. . . . 
Zakończenie 
Bibliografia 
Netografia 
Learning as the constructing of knowledge. Qualia, consciousness and information technologies (Summary)

 

Jeśli chcesz porozmawiać o książce przed zakupem - proszę o kontakt.

 

O  MNIE

KONTAKT

tel.: 505 377 726     e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl

NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione