Wydawnictwo: TerazRozumiem.pl Poznań, 2025
E-book - 3. rozdział książki obejmuje: spis treści całej książki, rozdział 3., zakończenie i bibliografię (jak poniżej)
O książce:
Książka Mariusza Kąkolewicza wzbogaca w wybranym zakresie wiedzę naukową zarówno przez swój poziom naukowy, merytoryczny i formalny, jak i określenie nowego (nowatorskiego) przedmiotu rozważań i przedstawienie go w systematyczny i udokumentowany argumentacyjnie sposób. Na polskim rynku wydawniczym będzie stanowić ważną pozycję pedagogiczną, o trwałej wartości, przede wszystkim z uwagi na pogłębioną analizę qualiów. Analizy i stwierdzenia autora stanowić będą inspirujący materiał dla badaczy pragnących rozwijać i pogłębiać znajomość praktycznego działania systemu edukacji, a dla praktyków – zachętę do nowatorskich działań.
prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas
(z recenzji wydawniczej)
Notka wydawnicza:
Monografia przedstawia uczenie się jako drogę tworzenia osobistych konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z filozofii umysłu, psychologii poznawczej i kognitywistyki. Prezentuje m.in. autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy (ZRSW). Adresatami książki są pedagodzy i studenci pedagogiki, nauczyciele szkolni i akademiccy oraz wszyscy zainteresowani budowaniem społeczeństwa wiedzy.
3. Teoria qualiów w edukacji
3.1. Wprowadzenie – znaczenie qualiów
3.2. Wiedza a świadomość i qualia
3.3. Kategoryzacja qualiów
3.3.1. Qualia bezpośrednie, poznawanie zmysłowe i kształtowanie wy¬obrażeń
3.3.2. Qualia odpamiętywane, czyli wtórne
3.3.3. Qualia medialne
3.4. Qualia medialne a wiedza upozorowana
3.5. Qualia a wiedza komplementarna
3.6. Qualia a percepcja i inicjowanie uczenia się
3.7. Qualia a schematy poznawcze
3.8. Qualia a przekazy werbalne
3.9. Qualia a emocje i budowanie motywacji
3.10. Wnioski teorii qualiów w edukacji
3.10.1. Teoria qualiów w edukacji – przypomnienie założeń
3.10.2. Wnioski z teorii qualiów w edukacji
. . . .
Zakończenie
Bibliografia
Netografia
Learning as the constructing of knowledge. Qualia, consciousness and information technologies (Summary)
Jeśli chcesz porozmawiać o książce przed zakupem - proszę o kontakt.
tel.: 505 377 726 e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl
NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione