Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne. M.Kąkolewicz, Rozdział 3., e-book  .pdf

Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne.                                  Rozdział 3. Teoria qualiów w edukacji   .PDF

Mariusz Kąkolewicz

Wydawnictwo: TerazRozumiem.pl   Poznań, 2025

E-book  - 3. rozdział książki    format .PDF

20,00 PLN

Płatność przelewem na konto.
 
Jeśli chcesz zapłacić BLIK-iem wybierz płatności on-line (Stripe), a następnie wybierz - BLIK

E-book - 3. rozdział książki obejmuje: spis treści całej książki, rozdział 3., zakończenie i bibliografię (jak poniżej)

O książce:

Książka Mariusza Kąkolewicza wzbogaca w wybranym zakresie wiedzę naukową zarówno przez swój poziom naukowy, merytoryczny i formalny, jak i określenie nowego (nowatorskiego) przedmiotu rozważań i przedstawienie go w systematyczny i udokumentowany argumentacyjnie sposób. Na polskim rynku wydawniczym będzie stanowić ważną pozycję pedagogiczną, o trwałej wartości, przede wszystkim z uwagi na pogłębioną analizę qualiów. Analizy i stwierdzenia autora stanowić będą inspirujący materiał dla badaczy pragnących rozwijać i pogłębiać znajomość praktycznego działania systemu edukacji, a dla praktyków – zachętę do nowatorskich działań.
prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas                                

(z recenzji wydawniczej)

 

Notka wydawnicza: 

Monografia przedstawia uczenie się jako drogę tworzenia osobistych konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z filozofii umysłu, psychologii poznawczej i kognitywistyki. Prezentuje m.in. autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy (ZRSW). Adresatami książki są pedagodzy i studenci pedagogiki, nauczyciele szkolni i akademiccy oraz wszyscy zainteresowani budowaniem społeczeństwa wiedzy.

 

Spis treści


3. Teoria qualiów w edukacji 

3.1. Wprowadzenie – znaczenie qualiów 

3.2. Wiedza a świadomość i qualia 

3.3. Kategoryzacja qualiów 
3.3.1. Qualia bezpośrednie, poznawanie zmysłowe i kształtowanie wy¬obrażeń 
3.3.2. Qualia odpamiętywane, czyli wtórne 
3.3.3. Qualia medialne 

3.4. Qualia medialne a wiedza upozorowana 

3.5. Qualia a wiedza komplementarna 

3.6. Qualia a percepcja i inicjowanie uczenia się 

3.7. Qualia a schematy poznawcze

3.8. Qualia a przekazy werbalne 

3.9. Qualia a emocje i budowanie motywacji 

3.10. Wnioski teorii qualiów w edukacji 
3.10.1. Teoria qualiów w edukacji – przypomnienie założeń 
3.10.2. Wnioski z teorii qualiów w edukacji 

. . . .
Zakończenie 
Bibliografia 
Netografia 
Learning as the constructing of knowledge. Qualia, consciousness and information technologies (Summary)

 

Jeśli chcesz porozmawiać o książce przed zakupem - proszę o kontakt.

 

O  MNIE

KONTAKT

tel.: 505 377 726     e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl

NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione