Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne. M.Kąkolewicz, Rozdział 1., e-book  .pdf

Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne.                                  Rozdział 1. Cywilizacyjny i technologiczny kontekst procesów edukacyjnych   .PDF

Mariusz Kąkolewicz

Wydawnictwo: TerazRozumiem.pl   Poznań, 2025

E-book  - 1. rozdział książki    format .PDF

20,00 PLN

Płatność przelewem na konto.
 
Jeśli chcesz zapłacić BLIK-iem wybierz płatności on-line (Stripe), a następnie wybierz - BLIK

E-book - 1 rozdział książki obejmuje: spis treści całej książki, rozdział 1., zakończenie i bibliografię (jak poniżej)

O książce:

Książka Mariusza Kąkolewicza wzbogaca w wybranym zakresie wiedzę naukową zarówno przez swój poziom naukowy, merytoryczny i formalny, jak i określenie nowego (nowatorskiego) przedmiotu rozważań i przedstawienie go w systematyczny i udokumentowany argumentacyjnie sposób. Na polskim rynku wydawniczym będzie stanowić ważną pozycję pedagogiczną, o trwałej wartości, przede wszystkim z uwagi na pogłębioną analizę qualiów. Analizy i stwierdzenia autora stanowić będą inspirujący materiał dla badaczy pragnących rozwijać i pogłębiać znajomość praktycznego działania systemu edukacji, a dla praktyków – zachętę do nowatorskich działań.
prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas                                

(z recenzji wydawniczej)

 

Notka wydawnicza: 

Monografia przedstawia uczenie się jako drogę tworzenia osobistych konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z filozofii umysłu, psychologii poznawczej i kognitywistyki. Prezentuje m.in. autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy (ZRSW). Adresatami książki są pedagodzy i studenci pedagogiki, nauczyciele szkolni i akademiccy oraz wszyscy zainteresowani budowaniem społeczeństwa wiedzy.

 

Spis treści

Wprowadzenie 

1. Cywilizacyjny i technologiczny kontekst procesów edukacyjnych 
1.1. Cyfrowi z urodzenia i cyfrowi imigranci 
1.2. Wpływ rozwoju techniki na pracę i edukację 
1.3. Kognitariusze, społeczeństwo informacyjne i edukacja 
1.3.1. Przemiany systemów wartości 
1.4. W poszukiwaniu modelu edukacji i paradygmatów pedagogiki 
1.4.1. Kształcenie proletariuszy a kształcenie kognitariuszy 
1.4.2. Konieczność zmiany paradygmatów pedagogiki 

. . . 
Zakończenie 
Bibliografia 
Netografia 
Learning as the constructing of knowledge. Qualia, consciousness and information technologies (Summary)

 

Jeśli chcesz porozmawiać o książce przed zakupem - proszę o kontakt.

 

O  MNIE

KONTAKT

tel.: 505 377 726     e-mail: kontakt@terazrozumiem.pl

NOTA PRAWNA: Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 b) Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych (z 4 lutego 1994 r, z późn. zmianami) zastrzegam, że wszystkie materiały zamieszczone na terazrozumiem.pl są objęte prawami autorskimi, a ich dalsze rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione